16/8/11

Φινίρισμα Αμαξώματος Αυτοκινήτου Βήμα-Βήμα


Εδώ σας παρουσιάζω την διαδικασία που ακολουθώ για το βάψιμο, βερνίκωμα και γυάλισμα των αμαξωμάτων αυτοκινήτων. Η παρουσίαση – αναφορά γίνεται επιγραμματικά για πιο εύκολη ανάγνωση.  Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο…


Προετοιμασία - Αστάρωμα
1.                  Εξετάζουμε το αμάξωμα για γραμμές και σημάδια καλουπιού και τα τρίβουμε με ντουκόχαρτα 400, 600 και 1000 βαθμών
2.                  Το πλένουμε με καθαριστικό πιάτων και το στεγνώνουμε.
3.                  Ασταρώνουμε (1 μέτριο χέρι) και εξετάζουμε για ατέλειες. Αν υπάρχουν επαναλαμβάνουμε τα στάδια 1 και 2.
4.                  Ασταρώνουμε (2 χέρια).
5.                  Πλένουμε το αστάρι προσεκτικά με μια οδοντόβουρτσα και το στεγνώνουμε. Αν η επιφάνεια είναι τραχιά, τρίβουμε πριν το πλύσιμο με  ντουκόχαρτο 1200 βαθμών ή μεγαλύτερο.

Βάψιμο
Με χρώματα αυτοκινήτου :
1.                  Ψεκάζουμε πολλά (5-7) ελαφριά (mist) χέρια χρώματος. Το κάθε χέρι 15 λεπτά μετά το προηγούμενο.
2.                  Αφήνουμε να στεγνώσει 3 μέρες

Με σπρέι :
1.                  Ψεκάζουμε 2 ελαφριά χέρια με απόσταση 30 εκ. από το μοντέλο. Το δεύτερο χέρι 20 λεπτά μετά το πρώτο.
2.                  Περίμενoυμε 2 ώρες και ψεκάζουμε ένα βαρύ – υγρό (wet) χέρι.
3.                  Αν κρίνουμε ότι χρειάζεται και άλλο χρώμα ή έχουμε το φαινόμενο του orange peel, περίμενουμε 1 ημέρα και ψεκάζουμε άλλο ένα υγρό χέρι.
4.                  Αφήνουμε να στεγνώσει 4-5 μέρες

Με ακρυλικά ή ενάμελς :
1.                  Ψεκάζουμε 2 ελαφριά χέρια με απόσταση 30 εκ. από το μοντέλο. Το δεύτερο χέρι 1 ώρα μετά το πρώτο.
2.                  Περίμενoυμε 1 ημέρα και ψεκάζουμε ένα βαρύ – υγρό (wet) χέρι.
3.                  Αν κρίνουμε ότι χρειάζεται και άλλο χρώμα ή έχουμε το φαινόμενο του orange peel, περίμενουμε άλλη μια ημέρα και ψεκάζουμε άλλο ένα υγρό χέρι.
4.                  Αφήνουμε να στεγνώσει 6-7 μέρες

Βερνίκι – Γυάλισμα – Σήματα
1.                  Αν το χρώμα είναι ματ (π.χ. αυτοκινήτου) πρέπει να βερνικωθεί πριν τα σήματα. Για το βερνίκι, ανάλογα με τον τύπο του, ακολουθούμε την διαδικασία που περιγράφηκε στο στάδιο του βαψίματος. Για τα βερνίκια δύο συστατικών (2Κ), ακλουθούμε τη διαδικασία που περιγράφηκε στο βάψιμο των σπρέι. 

2.                  Αν έχουμε orange peel τρίβουμε με  micromesh όπως περιγράφηκε εδώ : http://gtziaf.blogspot.com/2010/12/e-orange-peel.html
3.                  Γυαλίζουμε με κρέμα γυαλίσματος (π.χ. compound)  μεσαίας και μικρής σκληρότητας αν δεν έχουμε τρίψει και σκληρής, μεσαίας και μικρής αν ναι.
4.                  Πλένουμε καλά και προσεκτικά
5.                  Κολλάμε τα σήματα (αν υπάρχουν) και τα αφήνουμε 4 μέρες να κολλήσουν και να στεγνώσουν καλά.
6.                  Ψεκάζουμε το βερνίκι εφαρμόζοντας 2 – 3 ελαφριά χέρια για να προστατευτούν τα σήματα και να μην αντιδράσουν με το βερνίκι και ένα υγρό χέρι (ή εναλλακτικά 2 μεσαία χέρια). Αν δεν υπάρχουν σήματα, το παρόν στάδιο παραλείπετε.
7.                  Ακολουθούμε την διαδικασία τριψίματος και γυαλίσματος, όπως περιγράφηκε πιο πάνω, αν χρειάζεται. Το τρίψιμο και το γυάλισμα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά, ώστε να μην καταστραφούν τα σήματα. Αν χρειαστεί τρίψιμο καλό είναι να ξεκινάμε από micromesh 4000 και πάνω.

8.                  Εφαρμόζουμε ένα χέρι κερί- wax (μοντελιστικό ή αυτοκινήτου).
9.                  Αφού κολλήσουμε το αμάξωμα στο σασί περνάμε ένα τελευταίο ελαφρύ χέρι κερί για να βελτιστοποιήσουμε το τελικό φινίρισμα.


Καλά βαψίματα σε όλους...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου